Jälleen kerran pääsin tutustumaan kotimaan peliporukoihin paremmin, haaviin kun tarttui Ravens Of The Nevermoren edustaja lucasi. Sanonpa siis jälleen, että pidemmittä puheitta aloittakaamme:
Näin alkuun, hyvää syntymäpäivää Ravens Of The Nevermorelle! Kerro nyt ihmeessä, että paljon tuli täyteen ja miten tähän on päädytty. Miehistön vaihdosten ja kriisien vai leppoisan yhteiselon kautta?
Kiitoksia onnitteluista. Porukalle tuli nyt lokakuun alusta (01.10.2007) täyteen viisi yhteiselon vuotta. Ainakin omasta mielestäni tuollainen rupeama on jo nettipelien maailmassa kohtuu hyvä. Kulunut viisi vuotta on mennyt välillä aktiivisesti pelaten ja välillä henkeä vetäen.
Muutama jäsenistä on hävinnyt oikean elämän kutsuessa, mutta suurin osa porukasta on vielä mukana. Joitakin uusia on matkan varrella mukaan tullut ja pelkästä OFP-porukasta on vuosien aikana kehkeytynyt pieni mutta pippurinen sotatantereiden koluaja.
Olette kieltämättä itselleni aivan tuntematon porukka, OFP kun jäi yksinpelin jälkeen harrasteluksi ja scene kokematta melko pitkälti. Jos kertoisit hieman syntyhistoriastanne?
Squadimme ei kauheasti ole melua itsestään pitänyt. Pelaaminen on aina ollut se ykkösjuttu ja jatkuva jäsenmäärän kasvatus tai matsaaminen on jäänyt. Porukan taustalla on yläsavolaisen pikkukylän pojat, jotka varttuivat aikuisiksi ensin Quaken parissa, sitten airsoft-harrastuksen ja lopulta Operation Flashpointia laneilla pelaten. Kesällä 2002 mietittiin, jos sitä liitytään johonkin sakkiin, mutta päätimme kuitenkin perustaa oman porukan.
Syksyn myötä pari aktiivisinta otti itseään niskasta kiinni laittoi homman alulle. Nimeä mietittiin pitkään, sillä halusimme, että porukallamme on iskevä nimi, joka kuvastaa toimintaamme sekä porukan identiteettiä. Edgar Allan Poen Korppi-runosta muotoutui kuin vahingossa mielestämme hyvä ja erilainen nimi sotapelejä pelaavalle porukalle. Runon mukaisesti vainoamme vastustajaamme rintamilla katkeraan loppuun asti.
Kun Queen's Gambit nyt on kerran julkaistu niin pakko kysäistä, että onko omakohtaista kokemusta jo kertynyt ja jos niin millaiset ovat mietteet lisäosaan liittyen?
Lisälevystä ei minulla ainakaan ole satunnaisia kuvia ja keskusteluja enempää kokemusta. Tarkoitus on hommata levy piakkoin. ArmA:n kehittäjällä pienenä pelistudiona on tietenkin rajalliset resurssit tuotteidensa tekemiseen ja vaikka peleissä bugeja on riittänyt, niin niiden tarjoama viehätys on kuitenkin jotain ainutlaatuista moneen muuhun peliin verrattuna.
Jos jatketaan "peruskyssäreillä" niin kerro ihmeessä, että kuka on unelmarekrynne ja miten hänen tulisi toimia päästäkseen mukaan. Alkaen yhteydenotosta ja päättyen kriteereihin.
Unelmarekrymme on oikeastaan aina ollut sellainen pelaaja, joka ei pelaa pelejä pelkästään tulostavoitteellisesti, vaan nauttii pelin tarjoamista elämyksistä monipuolisesti sekä nauttii porukassa pelaamisesta. Mukaan päästäkseen pelitaidoilla ei ole ikinä ollut merkitystä, vaan asenteella.
Yksi tärkeimmistä kriteereistämme on aina ollut se, että pelaaja tulee toimeen osana ryhmäämme ja on huumorintajuinen. Yhteydenottotavalla ei nyt niin suurta merkitystä ole. Helpointa on kuitenkin ilmestyä irc-kanavallemme tai ottaa yhteyttä vaikka suoraan minuun. Olisi kuitenkin hyvä aina esitellä itsensä monipuolisesti.
Nyt, kun porukan keski-ikäkin uhkaavasti nousee, niin tietysti mukavaahan olisi, jos ymmärrystä meidänkin elämäntilanteelle jo iän puolesta löytyisi. Perhe ja asuntolaina eivät kuitenkaan vielä ole jäsenyyden vaatimuksena. Rohkeasti vaan yhteyttä ottamaan, jos siltä tuntuu.
Kuten edellisessä haastattelussa utelin Kyllikin edustajalta, mielipiteenne ArmedAssault.fi -sivustosta ja kotimaan scenen kehittymisestä?
Kotimaan ArmA-scene taitaa vielä olla pientä ja kehittyä pikkuhiljaa. Uskon, että scene kasvaa kun modeja alkaa tulla. Kotimainen ArmA-sivusto on tervetullut lisä. Toivottavasti aktivoituminen sivuston myötä lisääntyy.
Rehellisyyden nimissä pitää kuitenkin todeta, että ArmA-scene ei varmaan kasva hirvittävän suureksi. Eiköhän laatu kuitenkin korvaa määrän.
Matkanne jatkuu, mille edessä oleva virtuaalitie näyttää? Laita myös terveiset äidille ja siskon miehen koiran purulelulle.
Matka realismilla höystetyjen sotapelien kanssa varmasti jatkuu tulevaisuudessakin. Ydinporukka on kuitenkin vahvasti toistensa kanssa tekemisissä varmasti vielä vuosienkin päästä. Virtuaalitie, tai oikeastaan meidän tapauksessa myös virtuaalitaivas, aukeaa pelien jatkuvan kehityksen myötä avoimena.
ArmA ei jää viimeiseksi peliksemme, vaan toivottavasti avaa uuden viisivuotiskauden tarussamme. Kiitoksilla pitää muistaa erityisesti omia jäseniä ja meitä tukeneita tahoja kuluneista vuosista. Hyvien tyyppien kanssa on saanut olla mukana. Terveiset menevät erityisesi Kyllikille ja Finnish Platoonille. Nähdään tähtäimen läpi jatkossakin.
Kysymyksiin vastasi Ronmoren taholta lucasi
#Ronmore @ IRCNet
Ronmoren sivusto
Näin alkuun, hyvää syntymäpäivää Ravens Of The Nevermorelle! Kerro nyt ihmeessä, että paljon tuli täyteen ja miten tähän on päädytty. Miehistön vaihdosten ja kriisien vai leppoisan yhteiselon kautta?
Kiitoksia onnitteluista. Porukalle tuli nyt lokakuun alusta (01.10.2007) täyteen viisi yhteiselon vuotta. Ainakin omasta mielestäni tuollainen rupeama on jo nettipelien maailmassa kohtuu hyvä. Kulunut viisi vuotta on mennyt välillä aktiivisesti pelaten ja välillä henkeä vetäen.
Muutama jäsenistä on hävinnyt oikean elämän kutsuessa, mutta suurin osa porukasta on vielä mukana. Joitakin uusia on matkan varrella mukaan tullut ja pelkästä OFP-porukasta on vuosien aikana kehkeytynyt pieni mutta pippurinen sotatantereiden koluaja.
Olette kieltämättä itselleni aivan tuntematon porukka, OFP kun jäi yksinpelin jälkeen harrasteluksi ja scene kokematta melko pitkälti. Jos kertoisit hieman syntyhistoriastanne?
Squadimme ei kauheasti ole melua itsestään pitänyt. Pelaaminen on aina ollut se ykkösjuttu ja jatkuva jäsenmäärän kasvatus tai matsaaminen on jäänyt. Porukan taustalla on yläsavolaisen pikkukylän pojat, jotka varttuivat aikuisiksi ensin Quaken parissa, sitten airsoft-harrastuksen ja lopulta Operation Flashpointia laneilla pelaten. Kesällä 2002 mietittiin, jos sitä liitytään johonkin sakkiin, mutta päätimme kuitenkin perustaa oman porukan.
Syksyn myötä pari aktiivisinta otti itseään niskasta kiinni laittoi homman alulle. Nimeä mietittiin pitkään, sillä halusimme, että porukallamme on iskevä nimi, joka kuvastaa toimintaamme sekä porukan identiteettiä. Edgar Allan Poen Korppi-runosta muotoutui kuin vahingossa mielestämme hyvä ja erilainen nimi sotapelejä pelaavalle porukalle. Runon mukaisesti vainoamme vastustajaamme rintamilla katkeraan loppuun asti.
Kun Queen's Gambit nyt on kerran julkaistu niin pakko kysäistä, että onko omakohtaista kokemusta jo kertynyt ja jos niin millaiset ovat mietteet lisäosaan liittyen?
Lisälevystä ei minulla ainakaan ole satunnaisia kuvia ja keskusteluja enempää kokemusta. Tarkoitus on hommata levy piakkoin. ArmA:n kehittäjällä pienenä pelistudiona on tietenkin rajalliset resurssit tuotteidensa tekemiseen ja vaikka peleissä bugeja on riittänyt, niin niiden tarjoama viehätys on kuitenkin jotain ainutlaatuista moneen muuhun peliin verrattuna.
Jos jatketaan "peruskyssäreillä" niin kerro ihmeessä, että kuka on unelmarekrynne ja miten hänen tulisi toimia päästäkseen mukaan. Alkaen yhteydenotosta ja päättyen kriteereihin.
Unelmarekrymme on oikeastaan aina ollut sellainen pelaaja, joka ei pelaa pelejä pelkästään tulostavoitteellisesti, vaan nauttii pelin tarjoamista elämyksistä monipuolisesti sekä nauttii porukassa pelaamisesta. Mukaan päästäkseen pelitaidoilla ei ole ikinä ollut merkitystä, vaan asenteella.
Yksi tärkeimmistä kriteereistämme on aina ollut se, että pelaaja tulee toimeen osana ryhmäämme ja on huumorintajuinen. Yhteydenottotavalla ei nyt niin suurta merkitystä ole. Helpointa on kuitenkin ilmestyä irc-kanavallemme tai ottaa yhteyttä vaikka suoraan minuun. Olisi kuitenkin hyvä aina esitellä itsensä monipuolisesti.
Nyt, kun porukan keski-ikäkin uhkaavasti nousee, niin tietysti mukavaahan olisi, jos ymmärrystä meidänkin elämäntilanteelle jo iän puolesta löytyisi. Perhe ja asuntolaina eivät kuitenkaan vielä ole jäsenyyden vaatimuksena. Rohkeasti vaan yhteyttä ottamaan, jos siltä tuntuu.
Kuten edellisessä haastattelussa utelin Kyllikin edustajalta, mielipiteenne ArmedAssault.fi -sivustosta ja kotimaan scenen kehittymisestä?
Kotimaan ArmA-scene taitaa vielä olla pientä ja kehittyä pikkuhiljaa. Uskon, että scene kasvaa kun modeja alkaa tulla. Kotimainen ArmA-sivusto on tervetullut lisä. Toivottavasti aktivoituminen sivuston myötä lisääntyy.
Rehellisyyden nimissä pitää kuitenkin todeta, että ArmA-scene ei varmaan kasva hirvittävän suureksi. Eiköhän laatu kuitenkin korvaa määrän.
Matkanne jatkuu, mille edessä oleva virtuaalitie näyttää? Laita myös terveiset äidille ja siskon miehen koiran purulelulle.
Matka realismilla höystetyjen sotapelien kanssa varmasti jatkuu tulevaisuudessakin. Ydinporukka on kuitenkin vahvasti toistensa kanssa tekemisissä varmasti vielä vuosienkin päästä. Virtuaalitie, tai oikeastaan meidän tapauksessa myös virtuaalitaivas, aukeaa pelien jatkuvan kehityksen myötä avoimena.
ArmA ei jää viimeiseksi peliksemme, vaan toivottavasti avaa uuden viisivuotiskauden tarussamme. Kiitoksilla pitää muistaa erityisesti omia jäseniä ja meitä tukeneita tahoja kuluneista vuosista. Hyvien tyyppien kanssa on saanut olla mukana. Terveiset menevät erityisesi Kyllikille ja Finnish Platoonille. Nähdään tähtäimen läpi jatkossakin.
Kysymyksiin vastasi Ronmoren taholta lucasi
#Ronmore @ IRCNet
Ronmoren sivusto
MAINOS
MAINOS
1
1