Bohemia on julkaissut loputkin Armed Assaultin 3d-mallit tekstuureineen modaajien käytettäväksi. Aineiston käyttöehdot ovat kuitenkin hieman muuttuneet edellisestä, nykyinen versio sisältää kohdan:
4) If you create and distribute a work based on the ArmA Sample Models you must license the entire work, as a whole, under this License to anyone who will be using it. This License gives no permission to license the work in any other way, but it does not invalidate such permission if you have separately received it.
Käytännössä siis aineistoa käyttävät julkaisut (addonit) ovat open sourcea.
Lisenssiehdot ja latauslinkit BIS:n foorumilla
Kysyin asiaa Sumalta BIS:n foorumilla:
Does this mean if I use for example M16 clip from BIS sample models on one of my guns, all my 100 guns which don't use that clip in same pack are declared open source too?
If you release it as one "package", then yes, you need to release it whole under this license. If that does not suit you, you have two options:
1) release the work separated into two or more packages, and the part containing the "BIS M16 clip" needs to be licensed under this license
2) do not use that "BIS M16 clip" and model your own
4) If you create and distribute a work based on the ArmA Sample Models you must license the entire work, as a whole, under this License to anyone who will be using it. This License gives no permission to license the work in any other way, but it does not invalidate such permission if you have separately received it.
Käytännössä siis aineistoa käyttävät julkaisut (addonit) ovat open sourcea.
Lisenssiehdot ja latauslinkit BIS:n foorumilla
Kysyin asiaa Sumalta BIS:n foorumilla:
Does this mean if I use for example M16 clip from BIS sample models on one of my guns, all my 100 guns which don't use that clip in same pack are declared open source too?
If you release it as one "package", then yes, you need to release it whole under this license. If that does not suit you, you have two options:
1) release the work separated into two or more packages, and the part containing the "BIS M16 clip" needs to be licensed under this license
2) do not use that "BIS M16 clip" and model your own
MAINOS
MAINOS
1
Team: [10th]
21.02.2008 21:51
#1
21.02.2008 22:00
#2
Pahimmillaan "open sourceksi" muuttuminen tuo suosituista addoneista/modeista useita versioita, joista jotkut voivat olla ristiriidassa keskenään. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa, olisi se kohtalokasta moninpelille, addon-ristiriitojen kaataessa palvelimen...
21.02.2008 23:15
#3
Ihan vain tiedoksi modaajille, etteivät tietämättään astu moiseen lisenssikuoppaan.
22.02.2008 12:26
#4
Kun ei oikein tullut selväksi aloittelijalle
Ja sit vielä tartteeko noi ladatut addonit jotain "käsittelyä" kuten nyt esimerkiksi että vain jotkin tiedostot kuuluu siirtää ym. Eli pikkusta helppiä tarvitaan.
22.02.2008 14:41
#5
Kysyisin nyt tässä että mitä namä "addonit" sisältävät ?
Kun ei oikein tullut selväksi aloittelijalle
Ja sit vielä tartteeko noi ladatut addonit jotain "käsittelyä" kuten nyt esimerkiksi että vain jotkin tiedostot kuuluu siirtää ym. Eli pikkusta helppiä tarvitaan.
Addonit sisältävät kaikkea Uusista aseista, yksiköistä ja ajoneuvoista saariin ja ääniin. Useimmat addonit saat toimimaan pistämällä ne vaan siellä asennuspaikassa olevaan AddOns kansioon.
Voit ladata niitä esim. Armaholicista tai Armed Assault.infosta
HUOM! Jotkut Addonit voivat estää pääsysi joillekkin servereille.
(yleensä esim. Ääniin tai näkemisetäisyyteen vaikuttavat addonit)
22.02.2008 18:58
#6
22.02.2008 22:02
#7
Eli pitäisikö adonien toimia kun laitan koko kansion addones kansioon ? Vai pitääkö sinne laittaa yksittäisesti niitä tiedostoja sinne ?
Pistät vaan kaikki .pbo tiedostot AddOns kansioon, ellei readme:ssä lue toisin.
1