League of Legendsin kauan odotettu finaalitapahtuma joutui vaikeuksiin eilen aamuyöstä, kun tekniset ongelmat iskivät täydellä teholla. World Eliten ja Counter Logic Gaming EU:n välierän toisen kartan aikana tapahtumapaikalta kaatui kokonaan Internet-yhteys, jolloin pelaajat menettivät yhteyden pelipalvelimeen ja streamit tippuivat. Streamien katkeaminen johti siihen, että katsojat päivittivät selaimensa sivua yhtäaikaisesti, joka taas kaatoi own3din ja twitch.tv:n sivut väliaikaisesti.
Yhteys tapahtumapaikalle palautui hetken odottelun jälkeen, mutta ottelu jouduttiin jostain syystä uusimaan. Ilmeisimminkin pelaajat eivät enää päässeet takaisin pelipalvelimelle. Tämä oli selvästi isku vasten kasvoja World Elitelle, sillä he olivat pelissä edellä. World Elite saikin valita, pelataanko uusintapeli samoilla champion pickeillä, vai tehdäänkö ban&pick-vaihe uudestaan. World Elite päätti, että uusintapeli pelataan uusilla pickeillä. Uusintapeli pelattiin pitkälti ongelmitta, kun World Elite hallitsi peliä pitkään, mutta CLG.EU kiri tasoihin ja voittoon. Kolmas peli venyi eeppiseen mittakaavaan, jossa katsojat hurrasivat jopa wardien tapoille, kun molemmat joukkueet pelasivat todella passiivisesti. Kun ratkaiseva teamfight saatiin juuri initoitua, ruutuun iski reconnecting... -ilmoitus ja streamit kaatuivat jälleen.
Toisen kaatumisen jälkeen CLG.EU oli selvästi harmissaan, koska he olivat juuri ratkaisemassa peliä todennäköisesti omaksi hyväkseen, mutta selvää johto/voitto-asemaa ei voitu mitenkään tuomita, joten edessä oli taas uusintapeli. CLG.EU sai tällä kertaa valita säilytetäänkö pickit, mutta he halusivat aloittaa uudella pick&ban-vaiheella. Tämän jälkeen peliä koitettiin aloittaa muutaman kerran uudestaan, mutta vastaan tuli aina disconnect-boss.
Riotin tekniikkaväki yritti koko ajan ratkaista ongelmaa backstagella, mutta koska selvää ratkaisua ongelmiin ei löytynyt, päättivät he ottaa luodin vastaan ja ilmoittaa pelien lykkäämisestä. Tämä oli monessa suhteessa oikea ratkaisu, koska peli oli kestänyt jo 8 tuntia, eikä pelaajien ja katsojien pinnan pitkittäminen olisi palvellut ketään. Näinollen djWheat käveli lavalle saattamaan katkeran informaation siitä, että pelejä jatketaan seuraavalla viikolla tapahtumapaikassa, jossa varmasti kestää Internet-yhteys. Pelit tullaan streamaamaan livenä.
Yhteys tapahtumapaikalle palautui hetken odottelun jälkeen, mutta ottelu jouduttiin jostain syystä uusimaan. Ilmeisimminkin pelaajat eivät enää päässeet takaisin pelipalvelimelle. Tämä oli selvästi isku vasten kasvoja World Elitelle, sillä he olivat pelissä edellä. World Elite saikin valita, pelataanko uusintapeli samoilla champion pickeillä, vai tehdäänkö ban&pick-vaihe uudestaan. World Elite päätti, että uusintapeli pelataan uusilla pickeillä. Uusintapeli pelattiin pitkälti ongelmitta, kun World Elite hallitsi peliä pitkään, mutta CLG.EU kiri tasoihin ja voittoon. Kolmas peli venyi eeppiseen mittakaavaan, jossa katsojat hurrasivat jopa wardien tapoille, kun molemmat joukkueet pelasivat todella passiivisesti. Kun ratkaiseva teamfight saatiin juuri initoitua, ruutuun iski reconnecting... -ilmoitus ja streamit kaatuivat jälleen.
Toisen kaatumisen jälkeen CLG.EU oli selvästi harmissaan, koska he olivat juuri ratkaisemassa peliä todennäköisesti omaksi hyväkseen, mutta selvää johto/voitto-asemaa ei voitu mitenkään tuomita, joten edessä oli taas uusintapeli. CLG.EU sai tällä kertaa valita säilytetäänkö pickit, mutta he halusivat aloittaa uudella pick&ban-vaiheella. Tämän jälkeen peliä koitettiin aloittaa muutaman kerran uudestaan, mutta vastaan tuli aina disconnect-boss.
Riotin tekniikkaväki yritti koko ajan ratkaista ongelmaa backstagella, mutta koska selvää ratkaisua ongelmiin ei löytynyt, päättivät he ottaa luodin vastaan ja ilmoittaa pelien lykkäämisestä. Tämä oli monessa suhteessa oikea ratkaisu, koska peli oli kestänyt jo 8 tuntia, eikä pelaajien ja katsojien pinnan pitkittäminen olisi palvellut ketään. Näinollen djWheat käveli lavalle saattamaan katkeran informaation siitä, että pelejä jatketaan seuraavalla viikolla tapahtumapaikassa, jossa varmasti kestää Internet-yhteys. Pelit tullaan streamaamaan livenä.
MAINOS
MAINOS
1
Team: Z-Partio
07.10.2012 14:19
#1
07.10.2012 14:25
#2
Team: Z-Partio
07.10.2012 14:30
#3
ois se LAN clientti hieno asia
Jos Riot Games on kuitenki niin massiivisena osana mukana noita turnauksia ja niiden järjestelyjä, niin miten niillä ei voi olla jotain servukonetta, joka pyörittäis sit noita pelejä? I do not understand...
07.10.2012 14:42
#4
Itseasiassa World Elite valitsi uudet pickit ja bannit.
Sekä myös, CLG.eu voitti remaken jälkeisen pelin. Tämän jälkeen alkoi kolmas matsi, sillä tilanne oli 1-1, ja noin 40min kohdalla juuri kun CLG.EU oli voittamassa peliä se kaatui.
Eikä kuten artikkelissa sanottaisiin, että sama peli olisi jouduttu remakeen 2x
Team: Z-Partio
07.10.2012 14:58
#5
Itseasiassa World Elite valitsi uudet pickit ja bannit.
Sekä myös, CLG.eu voitti remaken jälkeisen pelin. Tämän jälkeen alkoi kolmas matsi, sillä tilanne oli 1-1, ja noin 40min kohdalla juuri kun CLG.EU oli voittamassa peliä se kaatui.
Eikä kuten artikkelissa sanottaisiin, että sama peli olisi jouduttu remakeen 2x
Liikaa remakeja, liikaa valvomista -.- plörplöri.
07.10.2012 16:00
#6
07.10.2012 16:33
#7
07.10.2012 17:19
#8
1