Natural Selection 2 on FPS/RTS-tyyppisestä Half-Life-modista liikkeelle lähtenyt pitkä kehitystyö, joka julkaistiin lopulta viime yönä (ks. avaustraileri). Tiesitkö, että Natural Selection 2:lla on jo tässä vaiheessa skeneä Suomessakin? Yhteisöjen juuret tulevat jo alkuperäisestä Natural Selectionista, jotka ovat siirtyneet pelaamaan uutta peliä. Haastattelimme Exertus-joukkueen 'zups'ia, joka toimii harvinaisen NS2-joukkueen johtajana.
Eikä siinä vielä kaikki! Pidämme myös kilpailun, joka tapahtuu tällä sivustolla. Homma toimii siis näin; kommentoi tähän jotain mietteitä liittyen Natural Selectioniin tai tämän kakkososaan, vaikket olisi ennen pelannut niitä. Parhaiden kommenttien kesken arvotaan Natural Selection 2 -peli, jonka tarjoaa zups!
Kilpailuaikaa on torstaille 1.11. klo 23:59 saakka. Voittajaan otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti tämän sivuston kautta. * Kilpailu on päättynyt.
Moro, zups! Esittelisitkö itsesi ja joukkueesi?
Natural Selection kuulostaa hieman oudolta peliltä moninpelinä ja monille jää siitä vain käsite, että se on ihmiset vs hirviöt -tyyppinen. Miten se eroaa muista moninpeliräiskinnöistä? Miten joukkuejakauma menee ja minkälaisia matsit ovat?
Oletko pelannut Natural Selectionin alkuperäistä Half-Life-modia? Miten NS2 on kehittynyt siihen nähden?
Millainen on NS2:n kilpapeliskene? Paljonko on pelaajia Suomessa ja ulkomailla?
Millaisia NS2 matsit ovat ja miten ne eroaa publamatseista?
NS2 kuulostaa aika paljon joukkueriippuvaiselta peliltä ja nyt se julkaistiinkin hiljattain (sit kun haastattelu on ulkona). Miten kannustaisit suomalaispelaajaa löytämään itselleen yhteisön, joka keskittyy NS2:een?
Ikimuistoisimmat hetket Natural Selectionin parissa?
Vapaat sanat lukijoille?
Eikä siinä vielä kaikki! Pidämme myös kilpailun, joka tapahtuu tällä sivustolla. Homma toimii siis näin; kommentoi tähän jotain mietteitä liittyen Natural Selectioniin tai tämän kakkososaan, vaikket olisi ennen pelannut niitä. Parhaiden kommenttien kesken arvotaan Natural Selection 2 -peli, jonka tarjoaa zups!
Kilpailuaikaa on torstaille 1.11. klo 23:59 saakka. Voittajaan otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti tämän sivuston kautta. * Kilpailu on päättynyt.
Moro, zups! Esittelisitkö itsesi ja joukkueesi?
Moro vaan! Olen Antti 'zups' Niemi, 21-vuotias Jyväskylässä asuva opiskelija, joka yrittää pelata NS2:ta "pro"-tasolla. :> Toimin myös Exertuksen liiduna, eli orjana, joka etsii matseja. Natua ennen on tullut pelattua CoD4:ta, mutta ihan kovimpaan kastiin ei ikinä tullut päästyä. :>
Itse joukkue, eli Exertus, on puhdas kotimainen, ainakin 8-kuukautta vanha joukkue, jonka perusti nadyli. Maalis-huhtikuussa aktiivinen peluu yhdessä alotettiin, ja melko samanlaisella kokoonpanolla ollaan pelattukin siitä lähtien. Ollaan lähes aina oltu top 3 tiimi, ja tällä hetkellä kiistattomasti top 2, johtuen suuresti tiimien vähäisyydestä.
Joukkueessa siis pelaavat:
Antti 'zups' Niemi
Mimi 'TrC' Kaksonen (Joukkueen commander)
Eemeli 'elmo' Kivelä
Juha 'nadyli' Oinonen
Touko 'Squirreli' Kästämä
Toni 'Laama' Harju
Tuukka 'Timar' Tiimari
Kai 'Synomi' Heikka
Henri 'Varathar' Luhtanen
Joitakin saavutuksia:
Roccatin sponssaamaan GURU-turnauksen 2. sija.
Logitechin sponssaaman turnauksen 2. sija.
Semi-finaaleista finaaleihin ESL:ään Saksaan pelaamaan livenä.
Ja parisen muuta, jotka ei oo ehkä edes mainitsemisen arvosia. :>
Itse joukkue, eli Exertus, on puhdas kotimainen, ainakin 8-kuukautta vanha joukkue, jonka perusti nadyli. Maalis-huhtikuussa aktiivinen peluu yhdessä alotettiin, ja melko samanlaisella kokoonpanolla ollaan pelattukin siitä lähtien. Ollaan lähes aina oltu top 3 tiimi, ja tällä hetkellä kiistattomasti top 2, johtuen suuresti tiimien vähäisyydestä.
Joukkueessa siis pelaavat:
Antti 'zups' Niemi
Mimi 'TrC' Kaksonen (Joukkueen commander)
Eemeli 'elmo' Kivelä
Juha 'nadyli' Oinonen
Touko 'Squirreli' Kästämä
Toni 'Laama' Harju
Tuukka 'Timar' Tiimari
Kai 'Synomi' Heikka
Henri 'Varathar' Luhtanen
Joitakin saavutuksia:
Roccatin sponssaamaan GURU-turnauksen 2. sija.
Logitechin sponssaaman turnauksen 2. sija.
Semi-finaaleista finaaleihin ESL:ään Saksaan pelaamaan livenä.
Ja parisen muuta, jotka ei oo ehkä edes mainitsemisen arvosia. :>
Natural Selection kuulostaa hieman oudolta peliltä moninpelinä ja monille jää siitä vain käsite, että se on ihmiset vs hirviöt -tyyppinen. Miten se eroaa muista moninpeliräiskinnöistä? Miten joukkuejakauma menee ja minkälaisia matsit ovat?
TrC:
Natural Selection 2 (NS2) tai suomalaisittain "natu" on pelimuodoltaan suhteellisen harvinainen FPS/RTS hybridi, jossa on kaksi uniikkia puolta avaruussotilaat (marinet) ja hirviöt (alienit). Yksinkertaistettuna pelissä on yksi RTS eli ylhäältä päin kuvattu johtaja (commander), joka johtaa oikeita ihmispelaajia, rakentaa rakennuksia ja kehittää päivityksiä, joita saadaan keräämällä resursseja. NS2 erottuu hyvin muista moninpeleistä monipuolisuudeellaan useiden taktiikoiden ja aseiden (marinet) sekä viidellä eri pelattavalla lajilla (alien).
Korkea kommunikaation määrä sekä mahtava yhteisö tekevät pelistä erittäin sosiaalisen ja mukavan pelata. Tyypillisesti yleinen (public) voi olla mitä tahansa 5on5:sesta eteepäin, mutta standardi 8on8 tällä hetkellä, kilpailupelit pelataan 6on6 formaatilla 5on5 + johtajat kummallekin puolelle. Kummatkin puolet taistelevat resursseista, joilla päivitetään varusteita, kestävyyttä, nopeutta, aseiden tehokkuutta tai jopa kokonaan uusia aseita. Pelin epäsymmetrian vuoksi on hankala sanoa kumpi johtaa peliä, mutta hyökkääjä ja puolustaja saattavat vaihtaa paikkaa erittäin nopeasti riippuen miten tilanne edistyy.
Pelin yksi hienoimmista ominaisuuksista onkin, ettei peli ole välttämättä pelkkää hyökkäystä tai puolustusta, vaan roolit voidaan jakaa osiin, kuten esimerkiksi yksi pelaaja puolustaa ja 4 hyökkää. Uusille pelaajilla tämä saattaa olla hankala aluksi, koska yksikään peli ei ole täysin samanlainen, mutta pelin kokemuksen arvo ja pitkäikäisyys kasvaa räjähdysmäisesti yksinkertaisempiin peleihin verratuna. Parhaana neuvona en osaisi sanoa muuta kuin, että kokeile, peli soveltuu monenlaisille pelaajille pelin syvyyden, monipuolisuuden ansiosta peliajasta tai panoksesta riippumatta.
Natural Selection 2 (NS2) tai suomalaisittain "natu" on pelimuodoltaan suhteellisen harvinainen FPS/RTS hybridi, jossa on kaksi uniikkia puolta avaruussotilaat (marinet) ja hirviöt (alienit). Yksinkertaistettuna pelissä on yksi RTS eli ylhäältä päin kuvattu johtaja (commander), joka johtaa oikeita ihmispelaajia, rakentaa rakennuksia ja kehittää päivityksiä, joita saadaan keräämällä resursseja. NS2 erottuu hyvin muista moninpeleistä monipuolisuudeellaan useiden taktiikoiden ja aseiden (marinet) sekä viidellä eri pelattavalla lajilla (alien).
Korkea kommunikaation määrä sekä mahtava yhteisö tekevät pelistä erittäin sosiaalisen ja mukavan pelata. Tyypillisesti yleinen (public) voi olla mitä tahansa 5on5:sesta eteepäin, mutta standardi 8on8 tällä hetkellä, kilpailupelit pelataan 6on6 formaatilla 5on5 + johtajat kummallekin puolelle. Kummatkin puolet taistelevat resursseista, joilla päivitetään varusteita, kestävyyttä, nopeutta, aseiden tehokkuutta tai jopa kokonaan uusia aseita. Pelin epäsymmetrian vuoksi on hankala sanoa kumpi johtaa peliä, mutta hyökkääjä ja puolustaja saattavat vaihtaa paikkaa erittäin nopeasti riippuen miten tilanne edistyy.
Pelin yksi hienoimmista ominaisuuksista onkin, ettei peli ole välttämättä pelkkää hyökkäystä tai puolustusta, vaan roolit voidaan jakaa osiin, kuten esimerkiksi yksi pelaaja puolustaa ja 4 hyökkää. Uusille pelaajilla tämä saattaa olla hankala aluksi, koska yksikään peli ei ole täysin samanlainen, mutta pelin kokemuksen arvo ja pitkäikäisyys kasvaa räjähdysmäisesti yksinkertaisempiin peleihin verratuna. Parhaana neuvona en osaisi sanoa muuta kuin, että kokeile, peli soveltuu monenlaisille pelaajille pelin syvyyden, monipuolisuuden ansiosta peliajasta tai panoksesta riippumatta.
Oletko pelannut Natural Selectionin alkuperäistä Half-Life-modia? Miten NS2 on kehittynyt siihen nähden?
TrC:
Olen pelannut Natural Selection Half-Life-modia (NS1) version 1.04 loppupuolelta asti, elämättömänä nörttinä pelitunteja on kerääntynyt sen verran kummassakin, että pelimekaanikat on tuttuja. NS2 ottaa huomattavasti casuaalisemman lähtökohdan peliin, pääkohteena helppopääsyisyys immersio ja muu näyttävyys, siinä missä NS1 keskittyi enemmän sujuvaan liikkuvuuteen ja mahdollisuuteen kehittyä pelaajana sekä joukkueena. Kilpailu mielessä pelaavana, peli on mielestäni mennyt vähän edes takas mekaniikkojen toimivuuden suhteen, vähemmän pelannut pelaaja tuskin huomaa eroa hetkeen, mutta keskimäärin 5 tuntia päivässä pelaavana huomaan kyllä, ettei jotkut asiat voi toimia edes teorissa. Kilpailupelaajien ja pelinkehittäjien välillä onkin ollut kitkaa jo pitkän aikaa. Kaikki kaikessa peli on kuitenkin hauska pelata, mutta itse pelkään, että kilpapelaaminen hiipuu turnauksien loputtua, mikäli pelinkehittäjät eivät huomioi ongelmia ajoissa.
Olen pelannut Natural Selection Half-Life-modia (NS1) version 1.04 loppupuolelta asti, elämättömänä nörttinä pelitunteja on kerääntynyt sen verran kummassakin, että pelimekaanikat on tuttuja. NS2 ottaa huomattavasti casuaalisemman lähtökohdan peliin, pääkohteena helppopääsyisyys immersio ja muu näyttävyys, siinä missä NS1 keskittyi enemmän sujuvaan liikkuvuuteen ja mahdollisuuteen kehittyä pelaajana sekä joukkueena. Kilpailu mielessä pelaavana, peli on mielestäni mennyt vähän edes takas mekaniikkojen toimivuuden suhteen, vähemmän pelannut pelaaja tuskin huomaa eroa hetkeen, mutta keskimäärin 5 tuntia päivässä pelaavana huomaan kyllä, ettei jotkut asiat voi toimia edes teorissa. Kilpailupelaajien ja pelinkehittäjien välillä onkin ollut kitkaa jo pitkän aikaa. Kaikki kaikessa peli on kuitenkin hauska pelata, mutta itse pelkään, että kilpapelaaminen hiipuu turnauksien loputtua, mikäli pelinkehittäjät eivät huomioi ongelmia ajoissa.
Millainen on NS2:n kilpapeliskene? Paljonko on pelaajia Suomessa ja ulkomailla?
No näin closed betassa se on heikohkoa. Taidetaan olla ainut suomalainen tiimi, joka kyseistä peliä edes pelaa, joka on sinällänsä vähän heikohkoa ottaen huomioon sen, kuinka Suomi dominoi NS1-skeneä. Useimmat NS1 pro-pelaajat ovat aika pitkälti pettyneitä NS2:een. Ulkomailla tilanne on ehkä hiukan parempi, mutta ei tiimejä tällä hetkellä taida olla kuin ehkä 20 ja EU:ssa se viisi aktiivista, joka on vähän. Mutta mikäli kuppeja ja muita aletaan järjestämään enemmänkin, niin luulisi sen aika nopeaa nousevan, sillä imo peli on ehkä parhain FPS-peli tällä hetkellä mitä joukkuepelaamiseen tulee, ja ainut FPS/RTS-hybridi markkinoilla. Joka tapauksessa uusia tiimejä on nyt viimesen kuukauden aikana tullut kiitettävästi lisää ja releasen jälkeen toivottavasti nähdään vielä enemmän, sillä niille tilaa kyllä löytyy. Ja joka tapauksessa imo. NS2:lla on kaikki potentiaali täyttää FPS-pelien vaje, mikä tällä hetkellä eSportissa näkyy. Mutta se vaatisi pelin tekijöiltä vähän enemmän pro-pelaajien kuuntelua eikä vain sitä, että tehdään pelistä hauska publalle. Mutta publa-pelaajilta se raha kait tulee. ;>
Peli on myös erittäin modattava, koska enginen päälle ollaan koodattu lua:lla lähes peli kokonaan ja kaikki lähdekoodit on ainakin closed betassa avointa, joten jonkinlaisen promodin tekeminen ei olisi mahdoton idea. Mutta kellä semmoiseen riittää aika ja kiinnostus onkin eri juttu, ja itse ainakin vielä toivon, että uwe (Unknown Worlds Entertainment) hoitais homman kotiin ja viimeisimmät patchit ovat antaneet vähän valoa tunnelin päähän. Ja onhan peli nykyisellä tasollakin ihan hyvin pelaava peli, mutta on myös paljon munauksia ja tyhmiä juttuja, joihin pitäis panostaa kuten movement, joka on melko välttävällä tasolla NS1:n verrattuna, mutta siihenkin on parit viimesimmät patchit alkaneet kiinnittää tosissaan huomiota ja se onkin parantunut huomattavasti.
Peli on myös erittäin modattava, koska enginen päälle ollaan koodattu lua:lla lähes peli kokonaan ja kaikki lähdekoodit on ainakin closed betassa avointa, joten jonkinlaisen promodin tekeminen ei olisi mahdoton idea. Mutta kellä semmoiseen riittää aika ja kiinnostus onkin eri juttu, ja itse ainakin vielä toivon, että uwe (Unknown Worlds Entertainment) hoitais homman kotiin ja viimeisimmät patchit ovat antaneet vähän valoa tunnelin päähän. Ja onhan peli nykyisellä tasollakin ihan hyvin pelaava peli, mutta on myös paljon munauksia ja tyhmiä juttuja, joihin pitäis panostaa kuten movement, joka on melko välttävällä tasolla NS1:n verrattuna, mutta siihenkin on parit viimesimmät patchit alkaneet kiinnittää tosissaan huomiota ja se onkin parantunut huomattavasti.
Millaisia NS2 matsit ovat ja miten ne eroaa publamatseista?
No tähän on ehkä helppo vastata sillä, että kun publalla commanderi sanoo jotain, niin harvempi siellä jaksaa kuunnella, mutta klaanimatseissa se on ihan toisinpäin ja välttämätöntä. Mutta yleisesti NS2 suorastaan palkitsee tiimejä, jotka pelaavat tiiminä hyvin yhteen; siellä ei yksikään voi erityisemmin soolottaa tai tehdä mitä tahtoo, mikäli niin ei ole määrätty. Pisimmät roundit kestää myös sinne 25-40 min hujakoille ja yleensä semmosen rundin jälkeen on jokainen melko puhki, kun jokainen on huutanut toisilleen sen verran paljon, että mitä pitäis tehdä ja minne mennä ja millon päälle, commanderin varsinkin. Mutta toki pelkkä kova aimikin riittää pitkälle, ja mikäli häviät joka ikisen taistelun mitä siellä kentällä tapahtuu, niin siinä ei paljon kommunikointi tai taktiikat auta. Ja toistepäin, mikäli viet jokaisen niin sillon se on melko sama mitä siellä kentällä tehdään ja mitä uppeja commanderi heittää. Mutta harvemmin siellä kukaan yksin kuutta skulkkia tappaa, joten ryhmissä liikkuminen on lähes välttämätöntä ja yleensä siitä meidän tiimissä vähintään viisi raipaniskua tuleekin, jos joku pelleilee menemään.
Mutta NS2:n on vähän poikkeus siinä, että publallakin usein vedetään melko tosissaan, tai ainakin kommunikointia riittää voice-chatin kautta, mutta en osaa sen enempää publa-skenestä kertoa, kun yleensä sinne mennään vaan ottamaan lämmöt, jos jotain. :> Publa on publaa on ehkä lyhyt vastaus tähän poikkeuksena toki se, että ainakin vielä NS2:ssa on melko ystävällinen ja kiva skene. Mutta saa nähdä kuinka kauan, kun peli tosiaan julkastiin juuri.
Mutta NS2:n on vähän poikkeus siinä, että publallakin usein vedetään melko tosissaan, tai ainakin kommunikointia riittää voice-chatin kautta, mutta en osaa sen enempää publa-skenestä kertoa, kun yleensä sinne mennään vaan ottamaan lämmöt, jos jotain. :> Publa on publaa on ehkä lyhyt vastaus tähän poikkeuksena toki se, että ainakin vielä NS2:ssa on melko ystävällinen ja kiva skene. Mutta saa nähdä kuinka kauan, kun peli tosiaan julkastiin juuri.
NS2 kuulostaa aika paljon joukkueriippuvaiselta peliltä ja nyt se julkaistiinkin hiljattain (sit kun haastattelu on ulkona). Miten kannustaisit suomalaispelaajaa löytämään itselleen yhteisön, joka keskittyy NS2:een?
Yleisesti suomalaispelaajat on hengannut #nsfi-kanavalla Quakenetissä, mutta kanava on ehkä vähän hiljainen tällä hetkellä, eiköhän sinne releasen jälkeen alkaisi uusia naamoja tulemaan. :> Myös toki #exertus-kannulle kannattaa ehottomasti tulla idlailemaan! Meillä on aina kovat raget menossa, kun uusi patchi tulee, luetaan change logia ja itketään, että mitä ne taas teki. www.ensl.org toimi NS1:ssa ja NS2:ssakin gathereiden osalta kohtaamispaikkana, mutta sivu taitaa nyt olla down ainakin jonkin aikaa, kunnes uusi webmaster on löydetty. www.ns2hub.com kannattaa kanssa checkata, mutta se on melko uusi tuttavuus.
Mutta totuushan on se, että tällä hetkellä ei ole mitään erityisen suurta yhteisöä, ehkä aktiivisin suomalainen yhteisö NS2:ssa tai ylipäätäänkin taitaa olla meidän kanava :D Mutta eiköhän #nsfi ala taas kasvamaan, jos ei joku nappaa sen valtaistuinta. :>
Mutta totuushan on se, että tällä hetkellä ei ole mitään erityisen suurta yhteisöä, ehkä aktiivisin suomalainen yhteisö NS2:ssa tai ylipäätäänkin taitaa olla meidän kanava :D Mutta eiköhän #nsfi ala taas kasvamaan, jos ei joku nappaa sen valtaistuinta. :>
Ikimuistoisimmat hetket Natural Selectionin parissa?
Itselleni ei ole erityisesti pinttynyt mitään erityisen ikimuistoista hetkeä NS1:n parissa muuta kuin se, kun pikkuserkun luona pelasin sitä ekaa kertaa n. 12-vuotiaana ja muistan ikuisesti cl_autohelp 1 äänet, kun jokin tooltippi ponnahti esiin. Sitä ei voi unhoittaa, ja onneksi se on siirretty NS2:eenkin. :> NS2:ssakaan ei ole vielä niin hurjasti kehkeytynyt ikimuistoisia hetkiä, mutta luulen, että ESL:n Saksan reissusta tulee melko ikimuistoinen. ;>
Vapaat sanat lukijoille?
Eipä tässä muuta kuin, että kaikki kiinnostuneet vaan peli Steamistä käteen ja pelaileemaan, ja erityisesti tiimejä muodostamaan! NS2 on suorastaan ihanne FPS-peli klaanitasolla pelattavaksi, joten jos yhtään kiinnostusta löytyy niin tiimi kasaan ja pelailemaan. :>
Ja IRCissä voi minuun ottaa yhteyttä, jos tahtoo tietää, miten tässä pelissä matseja saa. Meillä kun on niin surullinen tilanne, ettei ole edes irc-kanavaa vielä matsien etsimiseen; kaikki vaan huutelee toisilleen Steam-friendsien välityksellä. Mutta tähän toivottavasti saadaan muutosta ihan lähiaikoina, jos ajateltiin, että tähän peliin tiimejäkin tulisi. :>
Ja kiitokset Gaming.fi:lle haastattelun tekemisestä! :> And Scrajm, I love you baby <3
Ja IRCissä voi minuun ottaa yhteyttä, jos tahtoo tietää, miten tässä pelissä matseja saa. Meillä kun on niin surullinen tilanne, ettei ole edes irc-kanavaa vielä matsien etsimiseen; kaikki vaan huutelee toisilleen Steam-friendsien välityksellä. Mutta tähän toivottavasti saadaan muutosta ihan lähiaikoina, jos ajateltiin, että tähän peliin tiimejäkin tulisi. :>
Ja kiitokset Gaming.fi:lle haastattelun tekemisestä! :> And Scrajm, I love you baby <3
MAINOS
MAINOS
1
31.10.2012 14:14
#1
31.10.2012 14:18
#2
Team: Deter|
31.10.2012 14:20
#3
edit: ei dota 2 avaimia, niitä löytyy jo omasta takaa kiitettävästi.
Team: «AI»
31.10.2012 16:37
#4
Tätä voisi jopa markkinoida omalle klaanille, ken tietää jos vaikka saataisiin toinenkin suomalainen tiimi.
31.10.2012 17:16
#5
31.10.2012 17:20
#6
31.10.2012 17:49
#7
31.10.2012 18:00
#8
Ainoa miinuspuoli joka tuli äkkiseltään mieleen oli se että itseäni ei ainakaan paljoon huvita pelata millään liskoilla. Tääkin voi kyllä muuttua jos peli onkin hyvä.
Ei voi tietää ku ei oo kokeillu ;)
31.10.2012 18:19
#9
31.10.2012 18:22
#10
31.10.2012 23:54
#11
01.11.2012 10:26
#12
Näin tunnelmallista peliä en oo pelannu varmaan sitte AvP2:n jälkeen. Suosittelen myös kokeilemaan komentajan töitä joskus! \o
Team: ff.
01.11.2012 10:46
#13
01.11.2012 11:06
#14
01.11.2012 11:33
#15
01.11.2012 15:30
#16
Off-Topic: Hienoa muuten että näitä kilpailuja järjestetään näin paljon täällä Gaming.fi-sivuilla. Toivottavasti tulevaisuudessa tulee myös lisää.
01.11.2012 18:48
#17
01.11.2012 18:55
#18
Peli näyttää hyvälle ja idea on mielestäni todella hyvä. Miksei RTS/FPS sopisi yhteen? :)
Tällä hetkellä kun olen pelannut kohta 2 vuotta pääosin SC2:sta niin olisi kiinnostusta testata muita pelejä. Minä olen perinteisesti ollut peleille uskollinen ja pelannut niitä useita vuosia jättämättä niitä edes nykypäivänä. Hyvänä esimerkkinä toimii juuri Age of Empires (1-3) ja Star Wars Battlefront 2 (BF2). Tämä uskollisuus voi myös johtua piheydestäni :D Roope Ankka meiningillä mennään niin kauan kun peli vain toimii ja muita pelaajia on.
Peli ihan näiden videoiden perusteella uskoisin tämän olevan paljon parempaa seurattavaa kuin normi fps pelit. (Kerrankin JOTAIN vaikeutta fps peleissä :P ). Siitähän se yks iso osa e-sport kiinnostuksesta tulee kun katsotaan parempia pelaajia ja opetellaan. Ja kun olen jo paljon sisällä e-sportissa niin se ei tulisi uutena asiana ja uskoisin että sitä voisi ihan seurata jos sisään pelin ideaan pääsee.
Toivottavasti nappaisisi edes kerran minulle näissä ;)
Team: «AI»
03.11.2012 00:43
#19
1