Julkaisupäivän lähestyessä väistämättömästi, Treyarchin kehittelemän ja Activisionin julkaisemaan peliin Call of Duty: World at War on julkaistu perkit. Monia tuttuja perkkejä Call of Duty 4:sta on mukana, mutta mukana on myös monta aivan uutta.
Perkkiluokkia on tällä kertaa neljä, uutena tulokkaana on ajoneuvoluokka, johon sisältyy viisi eri perkkiä. Nimistä päätellen ajoneuvoja saa ainakin kulkemaan nopeammin ja pidemmälle. Uusilla perkeillä on mahdollista mm. lisätä/vähentää räjähdysten aiheuttamaa vahinkoa, "nollata" takaisin heitettävän vihollisen kranaatin sytytin sekä elvyttää liittoutuneita.
Marraskuun 14. päivää odotellessa:
Perk 1:
Special Grenades x3
Satchel Charge x2
M9A1 Bazooka x2
Bomb Squad
Bouncing Betty x2 (similar to claymores)
Bandoleer
Primary Grenades x2
M2 Flamethrower
Perk 2:
Stopping Power
Fireworks (explosives cause more damage)
Flak Jacket (decreases damage taken by explosives)
Gas Mask
Juggernaut
Camouflage
Sleight of Hand
Shades (decreases intensity of signal flares)
Double Tap
Overkill
Perk 3:
Deep Impact
Extreme Conditioning
Steady Aim
Toss Back (resets fuse on tossing back enemy grenade)
Second Chance (ability to revive allies)
Martyrdom
Fireproof
Dead Silence
Iron Lungs
Reconnaissance (shows artillery and tanks on map)
Vehicle Perk:
Water Cooler
Greased Bearings
Ordnance Training
Leadfoot
Coaxial Machine Gun
Lähde: Clanbase
Perkkiluokkia on tällä kertaa neljä, uutena tulokkaana on ajoneuvoluokka, johon sisältyy viisi eri perkkiä. Nimistä päätellen ajoneuvoja saa ainakin kulkemaan nopeammin ja pidemmälle. Uusilla perkeillä on mahdollista mm. lisätä/vähentää räjähdysten aiheuttamaa vahinkoa, "nollata" takaisin heitettävän vihollisen kranaatin sytytin sekä elvyttää liittoutuneita.
Marraskuun 14. päivää odotellessa:
Perk 1:
Special Grenades x3
Satchel Charge x2
M9A1 Bazooka x2
Bomb Squad
Bouncing Betty x2 (similar to claymores)
Bandoleer
Primary Grenades x2
M2 Flamethrower
Perk 2:
Stopping Power
Fireworks (explosives cause more damage)
Flak Jacket (decreases damage taken by explosives)
Gas Mask
Juggernaut
Camouflage
Sleight of Hand
Shades (decreases intensity of signal flares)
Double Tap
Overkill
Perk 3:
Deep Impact
Extreme Conditioning
Steady Aim
Toss Back (resets fuse on tossing back enemy grenade)
Second Chance (ability to revive allies)
Martyrdom
Fireproof
Dead Silence
Iron Lungs
Reconnaissance (shows artillery and tanks on map)
Vehicle Perk:
Water Cooler
Greased Bearings
Ordnance Training
Leadfoot
Coaxial Machine Gun
Lähde: Clanbase
MAINOS
MAINOS
<<123>>
01.10.2008 11:32
#21
01.10.2008 11:54
#22
01.10.2008 12:32
#23
Porukka haluaa kasvattaa rankkiaan. Jos ei vaikka ole 55lvl. Ja tyo "kultainen AK" juttu on pelkkää paskaa.
Juu... kyllähän se rank:n kasvattaminen on alkuun ihan kiva jippo, mutta loppujen lopuksi se lvl55 on täynnä alle viikossa ja moni on varmasti pelannut lvl55 täyteen vähintään kerran. Joten minkä takia sitä sen jälkeen enään tarvitsee pelata ranked-serverillä? Onko peli oikeasti niin köyhä ettei pelaamiseen ole muuta syytä kuin Kultaisen AK:n yms. saavuttaminen tai challengeiden suorittaminen?
Pari kertaa tullut kysyttyä, minkä takia porukka pelaa ranked-serverillä niin vastaus on ollut luokkaa: "Ei tässä ole intoa ilman challengeja, ennemmin pelaan sitten CS:ää" jne. Missä on se, joka vei mukanaan aikaisemmissa osissa?
mursu puhuu asiaa! Cod2 tappoi koko pelisarjan ja cod4 viimeisteli. cod ja cod uo kuuluvat sarjan parhaisiin. Cod 5:n kanssa on jo ehkä toivo menetetty, kun treyarch tekee kyseistä peliä. Kokeilkaa konsolicodeja ja tiedätte treyarchin tason(cod4 konsoliversioita ei lasketa mukaan).
Tässä vaiheessa kala ihan vihjeenä... se oli Grey Matter eli nykyinen Treyarch joka teki UO:n eli en tasosta niin sanoisi, konsolille nyt on vaikeeta saada istumaan fps-peliä. Tuntuu jostain syystä, että monet ongelmat mm. CoD4:ssa johtuvat siitä, että se on pitkälti konsolikäännös.
cod-sarja meni siinä jo paskaksi ku tuli cod uo. tankit sun muut paskat xD
Kukin tyylillään, mutta itselleni ja monelle muulle ne tankit yms. eivät olleet se juttu UO:ssa. vCoD oli hyvä peli silloin aikanaan, UO pisti paremmaksi sprintin, nade cook:n ja rank:n myötä. Enään ei ollut heti alusta sellaista kranu sotaa, kuin esim. sitten taas CoD2:ssa, jossa kranaattien määrä riippuui aselajista. UO:ssa nuo tankit ja jeepit olivat aika yhdentekeviä, jotenkin vähän puolivillaisia ja auttamatta eri malleja oli liian vähän. Monasti tankit oli otettu pois lähes joka serveriltä, ainakaan itselleni ei tullut ongelmaa löytää sellaista serveriä.
Ehkä ne CoD5 ajoneuvot ovat paremmin tehtyjä kuin UO:ssa, mutta paljonko se auttaa, kun muuten julkaistujen tietojen perusteella ei suuria voi odottaa. Voi olla, että ovat jopa saaneet homman toimimaan, mutta kuka siihen ihan oikeasti uskoo?
01.10.2008 14:44
#24
Minkä Ihmeen takia jengi haluaa EDELLEEN cod2sta uusilla skineillä.. eikö se perk.leen kakkonen oo pelattu jo aikaa sit puhki? Oot vain huono pelaan jos et kykene publa horottaan pojoja jos vastustaja käyttää jotain noboperkkiä. Nii ja Publaahan se vaan on. Perkit tuoo lisää variaatioita peliin ja mikäs huono juttu se sit on?
Klaanimatsit on sitten aivan eri juttu.
Undulaatti voi mennä cod2sta pelaan jos ei kerran tykkää
Jep jos ees omistaisin cod2n muutenkin niin paska. Se on se kunnon UO tai vCod mitä pelataan. Ja sitä paitti en pelaa pelejä et olisin paras vaan et siitä vois nauttia ja sitä se ei oo ollu enään UOn jälkeen CODi sarjassa.
Tottahan se on et se tuo variaatioita COD4n, mutta niihin perkeihin meni jo maku ekan viikon jälkeen pelin ostosta..
01.10.2008 15:04
#25
Porukka haluaa kasvattaa rankkiaan. Jos ei vaikka ole 55lvl. Ja tyo "kultainen AK" juttu on pelkkää paskaa.
Juu... kyllähän se rank:n kasvattaminen on alkuun ihan kiva jippo, mutta loppujen lopuksi se lvl55 on täynnä alle viikossa ja moni on varmasti pelannut lvl55 täyteen vähintään kerran. Joten minkä takia sitä sen jälkeen enään tarvitsee pelata ranked-serverillä? Onko peli oikeasti niin köyhä ettei pelaamiseen ole muuta syytä kuin Kultaisen AK:n yms. saavuttaminen tai challengeiden suorittaminen?
Pari kertaa tullut kysyttyä, minkä takia porukka pelaa ranked-serverillä niin vastaus on ollut luokkaa: "Ei tässä ole intoa ilman challengeja, ennemmin pelaan sitten CS:ää" jne. Missä on se, joka vei mukanaan aikaisemmissa osissa?
Musta ainakin on kivaa saavuttaa niitä maalauksia aseisiin ja tehtyä niitä challengeja. CoD:ssa olisi myös hyvä BF2 tyylinen tilasto, mistä näkee paljonko on tappanut jne. Rankkeja saisi olla enemmän. Ilman näitä peli olisi "tylsä", pelkkää räiskimistä kuten CS. (Matsit erikseen.) Kasvattaa peli-ikää huomattavasti. Imo.
"Pari kertaa tullut kysyttyä, minkä takia porukka pelaa ranked-serverillä niin vastaus on ollut luokkaa: "Ei tässä ole intoa ilman challengeja, ennemmin pelaan sitten CS:ää" jne. Missä on se, joka vei mukanaan aikaisemmissa osissa?"
Siihen aikaan ei varmaankaan ollut missään peleissä tuollaista systeemiä.
01.10.2008 15:33
#26
Musta ainakin on kivaa saavuttaa niitä maalauksia aseisiin ja tehtyä niitä challengeja. CoD:ssa olisi myös hyvä BF2 tyylinen tilasto, mistä näkee paljonko on tappanut jne. Rankkeja saisi olla enemmän. Ilman näitä peli olisi "tylsä", pelkkää räiskimistä kuten CS. (Matsit erikseen.) Kasvattaa peli-ikää huomattavasti. Imo.
Juu kyllähän ne kivoja juttuja ovat, mutta jos peliä pelaa pelkästään sen takia niin aika heikkoa on. En minä sitä kiellä etteikö niitä saisi olla, tuohan ne lisää tekemistä ja varmasti pidentävät sinällään peli-ikää, mutta se on usein vain pintakuori jonka alta ei löydy välttämättä mitään. Toisissa peleissä on sitä vetovoimaa joka saa pelaamaan aina uudestaan ja uudestaan, vaikka härpäkkeitä ynnä muuta kuorrutusta ei niissä niin olisikaan. Ei ne lisäominaisuudet saa pelin pariin palaamaan. Itse jaksan palata aina uudestaan ja uudestaan vanhempien pelien pariin, niissä vain on sitä jotain mystistä vetovoimaa jota ei uudemmista ole löytynyt.
"Pari kertaa tullut kysyttyä, minkä takia porukka pelaa ranked-serverillä niin vastaus on ollut luokkaa: "Ei tässä ole intoa ilman challengeja, ennemmin pelaan sitten CS:ää" jne. Missä on se, joka vei mukanaan aikaisemmissa osissa?"
Siihen aikaan ei varmaankaan ollut missään peleissä tuollaista systeemiä.
Eh? Nyt kyllä suristi ylitte ja vauhdilla. Mitä sie tässä oikein haet?
Viimeiseen lausesseen viitaten, mietityttää tässä vain että mihin se vCoD/UO/CoD2 vetovoima on CoD4:sta hävinnyt jos peliä pelataan vain challengejen etc. takia? Esimerkiksi UO:ssa ei ole mitään tälläisiä lisukkeita, mutta silti se vetää puoleensa edelleen, enkä koe haluttomuutta tarttua vCoD:n. Mutta CoD4 ei nappaa pätkääkään, peli on tylsä eikä siinä ole vanhojen CoD:n kaltaista vetovoimaa. Ensin alkuun avattavat ominaisuudet viehättivät, mutta jossain 35lvl jälkeen iski tylsyys... tylsät ja vähälukuiset kentät, muutamat "ominaisuudet", bugit ja muut pelaajat.
Publapelaajien asenne peliin on todella muuttunut, ennen sitä sentään pelattiin pelimuotoa pääasiassa, mutta nykyään se on pelkkää statsihuoraamista. Ennen aikaan ehkä 15% kämitti ja statsihuorasi, nyt tuo prosentti kuvaa lähinnä niitä jotka yrittävät edes pelata pelimuotoa. Ei kauheen mielekästä... Syitä en tiedä, mutta jossain tapahtuneessa muutoksessa itse pelin suhteen syy luultavimmin on, joskaan ei yhdessä vaan useammassa pienessä asiassa. Niitä voi kukin miettiä itsekseen, itse olen omat ajatuskeni useasti tästä esiin tuonut.
01.10.2008 20:40
#27
01.10.2008 21:23
#28
Mursu ota huomioon se, että Uo:ssa käytettiin normicodia kokonaan. ne vain lisäsivät aseet ja ajoneuvot. kyllähän siitä hybä(uskomattoman hyvä) tuli, kun pohja oli täysin valmiina. ja nimen muutos tarkoittaa silloin tällöin myös henkilöstön muutosta. Ilman valmista pohjaa treyarch ei osaa tehdä peliä!(paitsi jos ne käyttää cod4 pohjana, niin ehkä tulee kohtalainen peli)
Siis cod5 varmaa muuttuu ainoastaa vaa skinit ja äänet.
01.10.2008 21:48
#29
Ja sitten vielä... Pelien tekeminen on bisnestä = halutaan mahd. suuri tuotto. => peli suunntataan puplapelureille, koska heitä on hieman enemmän kuin HC-pelureita. Tosipeluria varten peliin ei tarvitse tunkea ylimääräistä härpäkettä. Riittää, kun peruspeli toimii erinomaisesti. Tällainen peli ei vain myy, joten miksi tehdä peliä heille. Hyviä myyntilukuja varten tarvitaan jotain, jolla mainostaa peliä. Ja sellaista kehitetään, vaikka se sitten pilaisi pelin matsipelaamisen kannalta. Luonnollisesti peliä helpotetaan tässä yhteydessä, jotta "sisäänpääsy" olisi uusille tulokkaille helpompaa ( ...mihin hävisivät rekyylit, joita jotkut haikailevat vanhemmista osista... ).
04.10.2008 18:34
#30
Team: [BSOD]
05.10.2008 11:04
#31
Johtuu vain siitä, että olet pelannut joillain random "statsi" huora servuilla. Kyllä oikeasti löytyy asiallista porukkaa jos vain jaksaa etsiä. Ihan ranked tasoa ja vielä promod servut päälle. Kannattaa ottaa asiaksi ja koittaa! Voi olla että et kadu vaikka olisikin kauheat ennakkoluulot päällä...
05.10.2008 12:06
#32
05.10.2008 13:40
#33
CoD4 perkit oli kiva lisä, mutta sitten hommassa työnnettiin sormi pyllyyn kolmatta niveltä myöten kun ei voinut poistaa nabadabaduu perkkejä ja aseita ranked servuilta. Tappoi esimerkiksi minun mielenkiinnon pelaamiseen. Tosin myös mappien suunnitteluun olisi voinut toivoa suunnittelemisen varaa (liian pieniä pelaaja lukumäärään verrattuna esim. shipment 64 players....).
No kuitenkin jos tähän CoD:WW saadaan taas se sama maku mikä oli/on CoD:uossa, niin toivon että pitäisivät sen linjan eteenkin päin pelisarjaa viedessä.
Anteeks että tuli valitettua, mutta ei näin rapulassa ole muutakaan tekemistä
05.10.2008 18:53
#34
"Ennen aikaan ehkä 15% kämitti ja statsihuorasi, nyt tuo prosentti kuvaa lähinnä niitä jotka yrittävät edes pelata pelimuotoa."
Johtuu vain siitä, että olet pelannut joillain random "statsi" huora servuilla. Kyllä oikeasti löytyy asiallista porukkaa jos vain jaksaa etsiä. Ihan ranked tasoa ja vielä promod servut päälle. Kannattaa ottaa asiaksi ja koittaa! Voi olla että et kadu vaikka olisikin kauheat ennakkoluulot päällä...
Onhan se ihan eri, kun pelataan promod:lla tjsp. touhu on asiallisempaa, mutta ns. tavallisillä servereillä meno on juuri tuota statsihuoraamista pääasiassa. Jos vertaan omia kokemuksiania aikaisempien osien random servereistä joilla olen käynyt, on tuo kämppiminen ja statsi huoraaminen ollut paljon vähäisempää kuin nykyään CoD4. Syitähän tähän on varmasti useampia, onhan nelonen monella tapaa niin erilainen kuin aikaisemmat osat. Itse pidän suurimpana syynä tuota kill streak:sta palkitsemisista, ideana hieno mutta pelaajat tuottavat ongelman. Mitäpä peruspelaaja tekee kun on se 4 tai 6 tappoa? Jää tietysti istumaan sinne nurkkaan ja odottamaan uhria, eihän se oli ihme jos touhu on istumista.
Ei itsellä juuri ole servuja kohtaan ennakkoluuloja, mutta kun nelonen on se mikä se on, ei se muutu kuin siedettäväksi kunnon serverillä, jollain tapaa CoD4 ei tunnu enään siltä kuin aikaisemmat osat. Se fiilis on hävinnyt nelosesta, joka aikanaan toi minut CoD:n pariin. Sen takia ei juuri tulekaan pelattua nelosta, vaan aikaisempia osia, mutta alkaa useamman vuoden jälkeen jo hieman kylllästymään, kun porukka ja serverit vähenevät. Sitä toivoisi, jotta CoD-sarja saisi taas uutta puhtia, mutta nykyiseltään se näyttää heikolta. Jos ranked-serveriä pystyy säätämään kunnolla on pelastettu jo todella paljon, ja jos aseissa on edes vähän sitä mitä oli vCoD:ssa tai UO:ssa niin ollaan jo vahvoilla. Tosin trailereitten perusteella ei näyttänyt kauhean lupaavalta, kun ei juuri mp40 potkinut, vaikka konsoli versiosta oli kyse. Noh... toivotaan, että PC-versioon tulee aseisiin hieman potkua lisää ja tehot ovat kohdallaan, ettei kaula ja varvas ole samanarvoisia
05.10.2008 19:27
#35
codhq.com
scrollaa vähä matkaa ales nii näkyy kaks videoo.
niissä näytetää jopa miten se second chance(Revieve) perkki toimii:)
13.10.2008 17:20
#36
13.10.2008 23:51
#37
14.10.2008 00:56
#38
20.10.2008 13:43
#39
20.10.2008 13:48
#40
Fakta nyt on vaan se että tommoset helvetin random perkit ja ajoneuvot yms. pilaa kokonaan ns. "kilpapelaamisen". CoD2(jota pelaan vieläkin aktiivisesti) oli siitä hyvä että se oli jo lähes suoraan täysin toimiva kyseiseen tarkoitukseen ja muutenkin koko cod sarjan paras imo. Nelosen omistan mutta ei kiinnosta pelata. Joku CB matsi missä polakit istuu puissa liekinheittimet kädessä ja rapeevat jollain perkeillä ja kaahaavat tankeilla. EI TOIMI! TÄä mikään battlefield oo saatana vaan call of duty. Ymmärrän kyllä tämänkin ikävän faktan että suurin osa pelaajakunnasta on näitä publarunkkareita mutta itseäni ei moinen juurikaan kiinnosta..
<<123>>