Viimeinen Pinnan alla -kirjoitukseni liittyi läheisesti Brinkin odotukseen ja nyky-esportsin tilaan. Tällä kertaa siirrytään lähemmäs publicia, joskin edelleen pysytellään Brinkin maailmassa, tai ainakin Brink on se syyllinen tähän itkun aiheeseen. Itkun, kyllä. Napatkaa nenäliinat esiin, nyt herkistellään vakavalla asialla.
Ennen fps-pelit olivat taitoa vaativia paketteja, joissa ei juurikaan ollut mitään ylimääräistä. Pelistä löytyi kaikki oleellinen, eikä mitään ylimääräistä. Taito oli sitä kun osattiin ennakoida vastustajan liikkeet, sen perusteella kiertää hänen selkäänsä ja napata helppo frägi, tai jos ei sitä kuuluisaa "in-game IQ":ta ei löytynyt, niin sitten oli vaihtoehtona ihan vain point & shoot -tyylinen ratkaisu. Joka tapauksessa, parempi voitti.
Nykypelit puolestaan ovat pelejä tumpeloille. Surkeat, suorastaan aivottomat pelaajat ovat kuitenkin se suurin massa peleissä, miksipä pelintekijät siis eivät ajattelisi heidän parastaan?
Mistä se nyt taas puhuu? Hullu!
Brink on loistava peli, jossa pienellä järjen käytöllä pääsee helposti livahtamaan vihollisten selkään ja näin ollen saamaan helppoja tappoja. Yhtään itseäni kehumatta, tällä tavalla on tullut useita kertoja tuhottua koko vihollisen joukkue. Tappojen saaminen pelissä on siis super-helppoa, eikä vihollisista publicilla ole mitään vastusta, panokset loppuvat aina ennen kuolemaa. Kuolemia tulee myös näinkin loisteliaalle pelaajalle kuitenkin melkoisen paljon. Ai miksikö? Peli on tehty tumpeloille.
Kaiken pahan alku ja juuri - Perkit
Nuo pikkuperkeleet! Lisäsisältö on noobeille.
En nyt lähde muistelemaan, mikä oli ensimmäinen peli mikä vei nuo ylimääräiset jutut vikaraiteelle, mutta ensimmäinen mieleen tuleva peli oli Call of Duty 4, jossa kehotettiin jätkää istumaan ja keräämään tappoja saadakseen killstreakin. Killstreakin joka kerää pelaajalle lisää tappoja, pelaajan itse tekemättä mitään. Whoah! Ja tällä raiteella ollaan vieläkin. Brinkissä ei ole onneksi killstreakejä, vaan mukavaakin mukavampia perkkejä. Surkimukset valitsevat pitkästä listasta itselleen sopivat perkit, jotka ovat lähes poikkeuksetta näitä last stand -perkejä. On kranaattia, on mahdollisuutta ampua - kuolleena, on itsensä henkiin herättämistä... Ja lista jatkuu.
Lose to Win - Gratz, onko nyt hyvä fiilis?
Henkilökohtaisesti hyväksyn hävinneeni Brinkissä 1on1-tilanteen vain silloin, jos vihollinen ampuu minut omalla aseellaan, nähden minut omassa ruudussaan - tai sitten vaihtoehtoisesti kranaatilla. Lisäksi jalkaväkimiinat ovat siinä rajoilla. Kaikki muu saa nyrkkini paukahtamaan tuohon vuosien saatossa syntyneeseen syvennykseen pöytäni kulmassa. Ja nämäkin hyväksyn vain silloin, kun vihollinen on vielä hengissä tämän uskomattoman suorituksen tekohetkellä, eikä 5 sekuntia sen jälkeen, kun olen hänet siihen maahan surmannut. Lähes poikkeuksetta kuoleman jälkeen tulee huudettua "MISTÄ VITUSTA"... kunnes katse osuu killfeediin ja näen alla olevan kuvan kaltaisen tilanteen - vihollinen jonka juuri tapoit, tappoi sinut, kuolemansa jälkeen. Milloin hän heitti kranaatin, milloin hän vielä kuolleena pääsee ampumaan, tai jos oikein hyvä tuuri käy, robotti jostain nurkasta hoitaa homman hänen puolestaan.
Sopivaksi kuvatekstiksi sopisi varmaankin: FFFFUUUUUU
Mihin taito katosi peleistä? Saisimmeko jo Brinkille promodin, joka korostaisi sitä. Niin, sitä taitoa? Olenko minä taas yksin tämän asian kanssa? Eikö teillä muilla pala hermo tähän? Hyvää yötä.
Ennen fps-pelit olivat taitoa vaativia paketteja, joissa ei juurikaan ollut mitään ylimääräistä. Pelistä löytyi kaikki oleellinen, eikä mitään ylimääräistä. Taito oli sitä kun osattiin ennakoida vastustajan liikkeet, sen perusteella kiertää hänen selkäänsä ja napata helppo frägi, tai jos ei sitä kuuluisaa "in-game IQ":ta ei löytynyt, niin sitten oli vaihtoehtona ihan vain point & shoot -tyylinen ratkaisu. Joka tapauksessa, parempi voitti.
Nykypelit puolestaan ovat pelejä tumpeloille. Surkeat, suorastaan aivottomat pelaajat ovat kuitenkin se suurin massa peleissä, miksipä pelintekijät siis eivät ajattelisi heidän parastaan?
Mistä se nyt taas puhuu? Hullu!
Brink on loistava peli, jossa pienellä järjen käytöllä pääsee helposti livahtamaan vihollisten selkään ja näin ollen saamaan helppoja tappoja. Yhtään itseäni kehumatta, tällä tavalla on tullut useita kertoja tuhottua koko vihollisen joukkue. Tappojen saaminen pelissä on siis super-helppoa, eikä vihollisista publicilla ole mitään vastusta, panokset loppuvat aina ennen kuolemaa. Kuolemia tulee myös näinkin loisteliaalle pelaajalle kuitenkin melkoisen paljon. Ai miksikö? Peli on tehty tumpeloille.
Kaiken pahan alku ja juuri - Perkit
Nuo pikkuperkeleet! Lisäsisältö on noobeille.
En nyt lähde muistelemaan, mikä oli ensimmäinen peli mikä vei nuo ylimääräiset jutut vikaraiteelle, mutta ensimmäinen mieleen tuleva peli oli Call of Duty 4, jossa kehotettiin jätkää istumaan ja keräämään tappoja saadakseen killstreakin. Killstreakin joka kerää pelaajalle lisää tappoja, pelaajan itse tekemättä mitään. Whoah! Ja tällä raiteella ollaan vieläkin. Brinkissä ei ole onneksi killstreakejä, vaan mukavaakin mukavampia perkkejä. Surkimukset valitsevat pitkästä listasta itselleen sopivat perkit, jotka ovat lähes poikkeuksetta näitä last stand -perkejä. On kranaattia, on mahdollisuutta ampua - kuolleena, on itsensä henkiin herättämistä... Ja lista jatkuu.
Lose to Win - Gratz, onko nyt hyvä fiilis?
Henkilökohtaisesti hyväksyn hävinneeni Brinkissä 1on1-tilanteen vain silloin, jos vihollinen ampuu minut omalla aseellaan, nähden minut omassa ruudussaan - tai sitten vaihtoehtoisesti kranaatilla. Lisäksi jalkaväkimiinat ovat siinä rajoilla. Kaikki muu saa nyrkkini paukahtamaan tuohon vuosien saatossa syntyneeseen syvennykseen pöytäni kulmassa. Ja nämäkin hyväksyn vain silloin, kun vihollinen on vielä hengissä tämän uskomattoman suorituksen tekohetkellä, eikä 5 sekuntia sen jälkeen, kun olen hänet siihen maahan surmannut. Lähes poikkeuksetta kuoleman jälkeen tulee huudettua "MISTÄ VITUSTA"... kunnes katse osuu killfeediin ja näen alla olevan kuvan kaltaisen tilanteen - vihollinen jonka juuri tapoit, tappoi sinut, kuolemansa jälkeen. Milloin hän heitti kranaatin, milloin hän vielä kuolleena pääsee ampumaan, tai jos oikein hyvä tuuri käy, robotti jostain nurkasta hoitaa homman hänen puolestaan.
Sopivaksi kuvatekstiksi sopisi varmaankin: FFFFUUUUUU
Mihin taito katosi peleistä? Saisimmeko jo Brinkille promodin, joka korostaisi sitä. Niin, sitä taitoa? Olenko minä taas yksin tämän asian kanssa? Eikö teillä muilla pala hermo tähän? Hyvää yötä.
MAINOS
MAINOS
<<234>>
06.06.2011 19:00
#61
Gaming.fi:n arvosteluihin voi luottaa, niistä ei meille tipu penniäkään, oli arvostelu sitten hyvä tai huono.
Niinhän ne muutkin sanoo... :D
Jep, joku vetää välistä, arvostelijalle ei sitä kerrota :P
Team: Z-Partio
06.06.2011 19:49
#62
06.06.2011 20:37
#63
Kylläpäs tulee varmaa tietoa. Yonzzu, missä mun massit Brink-arvostelusta? Vai pitääkö nostaa arvosana nelosesta vitoseen ennenkö tili täyttyy?
Se juna meni jo. Henkilökohtaiseen virkistyskäyttöön menivät nekin suojarahat, kun ei arvosana ollut täysi kymppi. Arvosteluasteikon ollessa 1-5, virkistysrahasto lienee turvattu jatkossakin.
Team: Patriots
06.06.2011 22:07
#64
Kylläpäs tulee varmaa tietoa. Yonzzu, missä mun massit Brink-arvostelusta? Vai pitääkö nostaa arvosana nelosesta vitoseen ennenkö tili täyttyy?
Se juna meni jo. Henkilökohtaiseen virkistyskäyttöön menivät nekin suojarahat, kun ei arvosana ollut täysi kymppi. Arvosteluasteikon ollessa 1-5, virkistysrahasto lienee turvattu jatkossakin.
Saat kuskata jonssua ilmasis pösöllä kylillä! Oknp? ;)
07.06.2011 11:08
#65
Nyt syksyllä tulee RAGE se on jo ennakkotilattu ja sitten toi Need for Speed: The Run.
Eli tänä vuonna tuli/tulee hankittua vain Total War: Shogun 2, BRINK, RAGE ja NFS: The Run.
Eihän mulla ole rahaa ylenpalttisesti mutta luotan omaan arvioimis kykyyni.
09.06.2011 11:22
#66
Kaverit hei nyt meni yli. Aika ajanut teidän ohitse. En itse pelaa mitään Black opsia kun tiedän että pärjään vanhoilla codeilla, niin mikä vittu teitä oikein vaivaa kun pitää joka pelistä ruikuttaa jos ette pärjää? Kyl siihen tubeenkin tarvitaan taitoa itseltä ei löydy!? Ja martyyn: KÄYTÄ sitä taitoas jos kerta kirjottajalla on että voi hiippailla pelaajien selkään backstäbbäämään kun ei osaa päin naamaa ampua NIIN VÄISTÄ SE NADE ÄLÄ JUOKSE PÄIN BLE!
"Kaverilla on nyt ihan omat peli menossa"'
Piiz man!
jsvfinland.webs.com
Kiva ku linkkailet teitten sivuja, videoista päätellen oot aika hyvä eiku...
09.06.2011 18:40
#67
<<234>>